25 filmów w Kinie Koral

Kino Koral idzie na rekord. W samym tylko lutym będziemy mogli obejrzeć tam łącznie aż 25 produkcji, czyli średnio niemal jedną dziennie. A w programie m.in. Grand Off, czyli najlepsze krótkie filmy minionego roku. Co jeszcze?

 

Repertuar Kina Koral na luty:

4 lutego – godz. 11.00

„Panna Julia” (Miss Julie)
dramat kostiumowy, Norwegia, Wielka Brytania, Kanada, USA, Francja, Irlandia
reż. Liv Ullmann, wyst.: Jessica Chastain, Colin Farrel, Samantha Morton, Nora McMenamy
Dramat kostiumowy na podstawie słynnej sztuki Augusta Strindberga, wyreżyserowany przez Liv Ullman – nominowaną do Oscara muzę Ingmara Bergmana. Pełna erotycznego napięcia historia miłosnego trójkąta. Noc Świętojańska 1880 roku, wiejska posiadłość w Irlandii. Arystokratka Julia zaczyna niewinny flirt z kamerdynerem Johnem. Błaha miłostka przeradza się jednak w coś więcej – w niebezpieczną grę pożądania i namiętności. Bohaterowie manipulują swoimi uczuciami, na przemian uwodząc się i odpychając w bezwzględnej i zaciętej walce o dominację.
4 lutego, godz. 18.00

„Zupełnie Nowy Testament” (Le tout nouveau testament)
komedia, Belgia, Francja, Luksemburg
reż. Jaco Van Dormael, wyst.: Pili Groyne, Benoit Poelvoorde, Catherine Deneuve, François Damiens
Gdzie mieszka Pan Bóg? W Brukseli. Z rodziną, którą tyranizuje. Największą przyjemność sprawia mu bezmyślne oglądanie telewizji, dokuczanie żonie i wymyślanie praw, które coraz bardziej komplikują ludziom życie. Do czasu. Jego córka Ea nie może go już znieść i postanawia się zbuntować. Wykrada ojcu z komputera hasła i wszystkie tajemnice, dzięki którym będzie mogła urządzić świat zupełnie od nowa.

„Swobodne opadanie” (Szabadesés)
komediodramat, Węgry
reż. György Pálfi, wyst. Piroska Molnár, Miklós Benedek, Tamás Jordán
Udręczona emerytka ma dość życia u boku mrukliwego czytelnika gazetek z supermarketu. Taszczy więc wózek na zakupy na dach bloku, z którego patrzy na wieczorne niebo nad Budapesztem. Następnie skacze. W miarę jak spada, na mgnienie oka spoglądamy w kolejne okna innych mieszkań. W filmowym uniwersum nawet samobójstwo nie przychodzi bohaterce łatwo. Niezniechęcona kobieta rusza więc z powrotem na szczyt siedmiopiętrowego budynku, mijając po drodze kolejne mieszkania. Siedem pięter, siedem identycznie zaprojektowanych wnętrz, ale zupełnie inne światy. Siedem sytuacji, siedem różnych historii, które mimo wszystko łączą tysiące powiązań. To jakby absurdalne, trochę tajemnicze obrazy współczesnej rzeczywistości widzianej w krzywym zwierciadle.

GRAND OFF: NAJLEPSZE NIEZALEŻNE KRÓTKIE FILMY ŚWIATA 2015 (pokaz filmów nagrodzonych)
10 lutego, godz. 18.00

najlepszy film polski „NIEWIDZIALNE”
reż. Zofia Pręgowska, Polska (22’)
Bohaterką filmu jest niewidoma poetka pani Krystyna. Akcja filmu rozgrywa się w maleńkim warszawskim mieszkanku, którego pani Krystyna z racji swojego stanu zdrowia nie jest w stanie już samodzielnie opuszczać. Zdana na innych, nieustannie komentuje otaczający ją świat pisząc poezję.

najlepsza aktorka „STAVANGER”
reż. Simon Drescher , wyst. Ulrike Krumbiegel, Niemcy (38’)
Film opowiada historię farmerki Marty, którą, po nagłej śmierci męża, ogarnia dominujące poczucie samotności, smutku i zwątpienia. Nie radząc sobie ze strata neguje rzeczywistość i chwyta się w końcu tego, co jej zostało po mężu – jej kochanki.

najlepszy scenariusz „BRUDER”
reż. Jarek Duda, Niemcy (28’)
24-letni Łukasz chce wydostać się ze środowiska, w którym żyje. Marzy o tym, by ktoś go docenił i o tym, czego brakuje w jego życiu: o lojalności. Kiedy jego społeczny awans zaczyna się urzeczywistniać, śmierć jednego z rodziców, z którym kontakt urwał się dawno temu, sprowadza na próg jego mieszkania, 13-letniego brata, Kamila.

najlepszy aktor „OJCZE MASZ”
reż. Kacper Lisowski , wyst. Arkadiusz Jakubik, Polska (36’)
Marcel, punkrockowy muzyk, chociaż jest już po czterdziestce, nadal się nie ustatkował. Zgodnie z hasłem „no future” źyje od koncertu do koncertu, od imprezy do imprezy. Któregoś wieczoru spotyka Basię, swoją dawną przyjaciółkę. Ona też ma być przygodą jednej nocy, ale ostatecznie kieruje życie Marcela na zupełnie nowe tory.

najlepszy dokument „PUNKT WYJŚCIA”
reż. Michał Szcześniak, Polska (26’)
Aneta „zbuntowała się całkowicie” mając 19 lat. Trafiła do więzienia za morderstwo. Dziewięć lat później codziennie wyjeżdża za mury zakładu karnego do domu spokojnie starości, gdzie mieszka chora od najmłodszych lat pani Helena. W jej odczuciu Aneta ma w życiu wszystko, dlatego namiętnie odpytuje dziewczynę o jej życie. Anetę czeka próba, w której pomoże jej pani Helena.

najlepsza reżyseria „PORN PUNK POETRY”
reż. Maurice Hübner, Niemcy (41’)
Męska prostytutka próbuje uciec przed skrywanymi od dawna uczuciami. Nieoczekiwane czułe spotkanie z młodą kobietą konfrontuje go z jego prawdziwymi pragnieniami i wystawia jego całe życie na próbę.

przerwa na kawę
najlepsza scenografia „ASTA”
reż. Oliver Koos, scenografia: Jil Kibbey & Stephanie Blonduel, Luksemburg (15’)
Rok 1929. Szlachetnie urodzony Henrik L. melduje się wraz z rodziną w Grand Hotelu. Powód jego wizyty jest raczej nieprzyjemny: jego syn jest ciężko chory i wymaga leczenia. Państwo L. przeżywają trudny okres związany z chorobą syna i krachem na giełdzie.Henry chowa się w barze hotelowym i tam poznaje femme fatale Astę Nielsen. Daje się uwieść jej tajemniczej aurze…

najlepsza reżyseria „SMUTNE POTWORY”
reż. Justyna Tafel, Polska (30’)
Księżniczka ma 6 lat i najlepszego tatę na świecie. Tylko ona wie, że jej tata tak naprawdę jest dzielnym rycerzem, który walczy ze strasznym potworem. Najgorsze są noce, kiedy mama ma dyżur w szpitalu, a Księżniczka zostaje sama w domu. Jeśli tata długo nie wraca, to znak, że potwór może zaatakować…

najlepsza animacja „AUTOMATIC FITNESS”
reż. Alejandra Tomei &Alberto Couceiro, Niemcy (21’)
Tragikomedia oprta na pomyśle ciągłego przyspieszania. Film o szaleństwie codziennego życia, o ty, jak automatycznie zmuszani jesteśmy żyć, pracować, oddychać, myśleć …istnieć.

najlepsza fabuła „LOS HUESOS DEL FRÍO”
reż. Enrique Leal, Hiszpania (20’)
Domi wyrusza w podróż, która ma na celu sprowadzenie brata do domu. Podróż w sam środek wojny, głodu i okrucieństwa. Podróż, która ją zmieni na zawsze.

najlepszy montaż „HAPPY THOUGHTS”
reż. Layke Anderson, Wielka Brytania (14’)
Przywołując duchy klasycznej opowieści, para przeciwników staje ramię w ramię w obliczu katastrofy.

najlepsza scenografia „AZURITE”
reż. Maud Garnier, scenografia: Alexia Crisp-Jones & Antoine Fenske, Francja (25’)
15-letnia Salome pracuje u swojego ojca, malarza uwielbianego za błękit.Jednak ojciec jest stary i nie jest w stanie stworzyć słynnego odcienia. Salome ma nadzieję, że ojciec przekaże jej swą tajemnicę, jak dotąd zazdrośnie strzeżoną.

 

11 lutego – godz. 11.00
„Franciszek” (Francisco – El Padre Jorge)
biograficzny / dramat, Hiszpania, Argentyna, Włochy
reż. Beda Docampo Feijoo, wyst.: Dario Grandinetti, Silvia Abascal, Leticia Bredice
Jako nastolatek odkrył swoje powołanie. Nie wiedział wówczas, że to pierwszy krok, który zaprowadzi go do Watykanu. Ten człowiek jest dziś znany w świecie jako Papież Franciszek. Młoda hiszpańska dziennikarka, Ana spotyka Jorge Mario Bergoglio podczas konklawe w 2005 roku. Wtedy to zaczyna się ich znajomość, przepojona ciepłem, dobrym nastrojem i mądrością. Ojciec Jorge, jak zawsze chciał by go nazywano, wykorzystuje stanowisko arcybiskupa Buenos Aires do walki z korupcją i nadużywaniem władzy. Ana jest na miejscu, by się temu przyglądać. Długa i poruszająca podróż Jorge Mario Bergoglio do Stolicy Piotrowej widziana jest jej oczyma. W roku 2013 jezuicki ksiądz z Ameryki Południowej w trakcie piątego głosowania zostaje wybrany papieżem. Syn skromnych włoskich imigrantów przyjmuje imię Franciszek. To imię stanowi idealne podsumowanie życia Ojca Jorge. To człowiek, dla którego ewangeliczne przesłanie niesienia pomocy potrzebującym znalazło się w centrum pracy duszpasterskiej.

 

WDK w RCK 2 x KINO POLSKIE
11 lutego, godz. 18.00

„Moje córki krowy”
komediodramat, Polska
reż. Kinga Dębska, wyst.: Agata Kulesza, Gabriela Muskała, Marian Dziędziel, Marcin Dorociński
Marta odniosła sukces w życiu – jest znaną aktorką, gwiazdą popularnych seriali. Pomimo sławy i pieniędzy, wciąż nie może ułożyć sobie życia. Samotnie wychowała dorosłą już córkę. W przeciwieństwie do swojej silnej i dominującej starszej siostry, Kasia jest wrażliwa i ma skłonność do egzaltacji. Pracuje jako nauczycielka, jej małżeństwo jest dalekie od ideału. Mąż Kasi to życiowy nieudacznik, który bezskutecznie szuka pracy. Siostry nie przepadają za sobą, ale nagła choroba matki zmusza je do wspólnego działania. Muszą zaopiekować się ukochanym, ale despotycznym ojcem. Stopniowo zbliżają się do siebie i odzyskują utracony kontakt.

„Córki dancingu”
musical / komediodramat, Polska
reż. Agnieszka Smoczyńska, wyst.: Magdalena Cielecka, Michalina Olszańska, Marta Mazurek
Dwie nastolatki, Złota i Srebrna lądują w środku tętniącego muzyką, mieniącego się światłami neonów i cekinów świata warszawskich dancingów lat 80. Nie są to jednak zwyczajne dziewczyny, tylko syreny, które próbują poznać i zrozumieć, czym jest bycie kobietą w otaczającej je rzeczywistości. Dołączają do muzyków zespołu Figi i Daktyle, z dnia na dzień stając się sensacją nocnego życia stolicy. Pochłonięte przez miłość i rodzące się namiętności, na chwilę zapominają o swojej prawdziwej naturze. Ale wystarczy jedno złamane serce, by sytuacja wymknęła się spod kontroli
KINO SENIORA
w REGIONALNYM CENTRUM KULTURY

18 lutego – godz. 11.00
„Mur”
dramat, Polska
reż. Dariusz Glazer, wyst.: Tomasz Schuchardt, Marta Nieradkiewicz,
Aleksandra Konieczna
Ten mur nie rzuca się w oczy. Jest prawie niewidzialny. Zwłaszcza dla tych, którzy odgradzają nim swoje strzeżone osiedla od tych wszystkich, z którymi nie chcą mieć nic do czynienia. Po drugiej stronie muru, w ciasnym mieszkaniu, z chorą na depresję matką mieszka Mariusz. Na życie zarabia remontowaniem mieszkań w tych „lepszych” dzielnicach. Marzy, że kiedyś zamieszka w jednym z nich. I konsekwentnie do tego dąży, zarabiając pieniądze legalnie i nielegalnie. Wierzy, że może przekroczyć mur – być jednym z lokatorów apartamentowca, mieć miejsce w podziemnym garażu i robić zakupy w luksusowym centrum handlowym. To synonim innego lepszego życia, w którym nie jest się niewidzialnym. Plan się udaje. Odłożone pieniądze wystarczają na wynajem dobrego mieszkania – z czystą klatką schodową, błyszczącą windą i atrakcyjną sąsiadką. Wieczór przy winie dobrze rokuje. Ona, córka dewelopera, samotna matka wydaje się nie widzieć żadnego muru. Ale on powróci. Przy spotkaniu z jej rodzicami, pierwszej selekcji do warszawskiego klubu, telefonie w sprawie matki, która po wylewie wymaga stałej opieki. Sen się urywa, wraca rzeczywistość, w której Mariusz będzie musiał na nowo ustawić priorytety, zastanowić się, kim jest i czego chce. I po raz kolejny zmierzyć się z murem wokół siebie.

WDK w RCK
18 lutego, godz. 18.00

Nagrody EDDA '2015, MFF w Zurychu – Nagroda Specjalna
„Życie na kredycie” (Vonastraeti)
dramat, Islandia
reż. Baldvin Zaphoniasson, wyst.: Thorsteinn Bachman, Hera Hilmarsdottir, Thor Kristjansson
Trzy historie zaplecione w misterny warkocz, opowiadane wyrywkowo, choć spójnie. Eik to 24-letnia przedszkolanka. Pod przykrywką pracy jako kelnerka często służy swoimi wdziękami tym wszystkim, którzy miłość definiują wyłącznie w kategoriach naskórka i waluty. Co intryguje, Eik bliżej do Marii Magdaleny niż do femme fatale. Mori to mocno zużyty okaz wielgachnego samca, który bardziej przypomina niedźwiedzia niż człowieka, głównie z powodu bujnego zarostu. Jest pisarzem i poetą. Powiedzenie, że dzień zaczyna od alkoholu byłoby o tyle nieprawdziwe, że po prostu nie kończy pić od bardzo dawna. Solvi to młody karierowicz, od niedawna pracuje w jednym z banków. Nosi się schludnie, w pracy trzyma się formalnej etykiety, jest zdolny i efektywny w tym co robi. Ma u boku ładną żonę i śliczną córeczkę, dom z IKEI, samochód z zapasowym kompletem opon, a przede wszystkim ambicję zdobywcy współczesnego wolnorynkowego świata. Te trzy postaci spotkają się na życiowym rondzie. Zrobią wspólnie kilka kółek, szukając najbardziej odpowiedniego zjazdu.

SUNDANCE – Nagroda Publiczności
„Umrika”
komediodramat, Indie
reż. Prashant Nair, wyst.: Suraj Sharma, Tony Revolori, Pratei Babbar, Adail Hussain
Udai jest ambitnym młodzieńcem, który postanawia opuścić swoją hinduską wioskę i udać się do Ameryki w poszukiwaniu szczęścia i pieniędzy. Wszyscy mieszkańcy wioski czekają na jakiekolwiek wiadomości od Udaia. Najbardziej wyjazd przeżywa jego matka, której ataki wściekłości terroryzują całą rodzinę. Po pewnym czasie listy faktycznie zaczynają przychodzić – Udai pisze w nich o swoich sukcesach w Stanach Zjednoczonych. Ale jego młodszy brat Rama zaczyna podejrzewać mistyfikację. Wiele wyjaśnia także przypadkowa śmierć ojca obu chłopaków. Rama postanawia również opuścić dom i dowiedzieć się, co tak naprawdę dzieje się z jego bratem.

24 lutego – godz. 18.00
Retransmisja spektaklu z Teatru Bolszoj w Moskwie
„Giselle”
Muzyka: Adolphe Adam, Choreografia: Jurij Grigorowicz
„Giselle” to ukoronowanie stylu romantycznego w balecie. Wiejska dziewczyna Giselle zakochuje się w przystojnym młodzieńcu, nie wiedząc, że to książę Albert w przebraniu. Książę nie może ożenić się z ubogą panną, ma już zresztą narzeczoną. Gdy prawda wychodzi na jaw, Giselle umiera z rozpaczy i dołącza do willid – duchów dziewcząt, które zmarły przed ślubem. Nocą, w scenerii leśnego cmentarza, Giselle powstaje z grobu i jeszcze raz spotyka Alberta, którego na miejsce jej spoczynku przywiodły wyrzuty sumienia.
Ten XIX-wieczny tytuł jest kwintesencją baletu romantycznego, pełnego niesamowitości, grozy i korowodów tańczących zjaw, przyobleczonych w tiulowe suknie. To także jeden z nielicznych baletów, który praktycznie nieprzerwanie istnieje na scenach baletowych świata od swojej premiery ponad 170 lat temu. W Teatrze Bolszoj zobaczymy redakcję Jurija Grigorowicza, który stworzył ją w oparciu o choreografie Jeana Coralliego, Jules’a Perrota i Mariusa Petipy. Od kilkunastu lat „Giselle” jest nieobecna na polskich scenach, nadarza się zatem niepowtarzalna okazja do obcowania z tym arcydziełem sztuki tańca.
Obsada: Swietłana Zacharowa, Siergiej Połunin.

 

25 lutego – godz. 11.00
„Spectre”
akcja, Wielka Brytania, USA
reż. Sam Mendes, wyst.: Daniel Craig, Ralph Finnes, Lea Seydoux, Christoph Waltz
James Bond otrzymuje tajemniczą wiadomość dotyczącą swojej przeszłości. Za jej sprawą wyrusza na ryzykowną misję do stolicy Meksyku. Trop wiedzie następnie do Rzymu, gdzie Bond spotyka Lucię Sciarrę (Monica Bellucci), piękną wdowę po słynnym przestępcy. Podczas tajnego spotkania 007 dowiaduje się o istnieniu niebezpiecznej organizacji zwanej SPECTRE. W tym samym czasie w Londynie nowy szef rządowego centrum bezpieczeństwa, nie tylko kwestionuje działania Bonda, lecz podaje w wątpliwość konieczność istnienia agencji MI6, na której czele stoi M.Bond prosi Moneypenny i Q o pomoc w odszukaniu Madeleine Swann, córki dawnego wroga. To ona może być kluczem do rozwikłania zagadki SPECTRE. Zbliżając się do złowrogiej organizacji, Bond odkrywa wstrząsające powiązanie między sobą a przeciwnikiem, którego ściga.

WDK w RCK 2 x OSCAR
25 lutego, godz. 18.00

ZŁOTY GLOB
Kandydat do OSCARA, w kategorii: film nieanglojęzyczny
MFF w Cannes – Złota Palma
„Syn Szawła” (Saul fia)
dramat, Węgry
reż. László Nemes, wyst.: Géza Röhrig, Lenente Molar, Urs Rechn
Rok 1944, Auschwitz-Birkenau. 48 godzin z życia Szawła Auslandera, członka Sonderkommando – oddziału żydowskich więźniów, zmuszonych asystować hitlerowcom w wielkiej machinie Zagłady, na krótko przed wybuchem buntu. W rzeczywistości, której nie sposób pojąć, w sytuacji bez szans na przetrwanie, Szaweł próbuje ocalić w sobie to, co zostało z człowieka, którym kiedyś był.

Kandydat do OSCARA, w kategorii: film nieanglojęzyczny
MFF w Cannes – Nagroda Główna Art Cinema Award w konkursie Director’s Fortnight
„W objęciach węża” (El abrazo de la sepiente)
dramat / przygodowy, Kolumbia, Wenezuela, Argentyna
reż. Ciro Guerra, wyst.: Jan Bijvoet, Brionne Davis, Antonio Bolivar
Amazoński szaman Karamate to „ostatni Mohikanin” swego ludu. Tylko on zna tajemnicę Yakruny – rośliny, która jest remedium na wszystkie choroby człowieka. To cel poszukiwań dwóch białych naukowców, którym oddzielnie szaman towarzyszy. Ich podróż przez Amazonię powoli zmienia się w pełną tajemnic wyprawę do jądra ciemności. Obie wędrówki, które dzieli od siebie 40 lat, krzyżują się wielokrotnie, wywołując poczucie bezczasowości miejsca, w którym się dzieją. Naukowcy szybko uświadamiają sobie, że ich logika jest bezużyteczna w starciu ze światem, w którym mity i rytuały okazują się ważniejsze od nauki. Po drodze spotykają niemal wszystko – od kanibalizmu po zdegenerowane kulty wyrosłe z katolicyzmu. Obserwujemy świat intuicji, w którym przypadek, szaleństwo i magia odgrywają równą rolę.

1 thought on “25 filmów w Kinie Koral

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *